شناسهٔ خبر: 21096 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

گودرزی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش دما در اکثر نقاط ایران/ ورود سامانه جدید بارشی به کشور از فردا

شهر تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش دما در اکثر نقاط ایران گفت: ز روز جمعه سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور می شود و در شمال غرب و سواحل دریای خزر افزایش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را داریم، این بارش ها به شکل پراکنده تر در ارتفاعات زاگرس مرکزی و همین طور دامنه های جنوبی البرز هم خواهد بود.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور، گفت: امروز روند افزایش دما را در اکثر نقاط کشور شاهد بودیم. این افزایش دما روی سواحل دریای خزر و استان هایی مانند اردبیل، گیلان، مازنداران و گلستان محسوس تر بود و ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد هوا در این مناطق گرمتر شد.

وی افزود: از روز جمعه سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور می شود و در شمال غرب و سواحل دریای خزر افزایش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را داریم، این بارش ها به شکل پراکنده تر در ارتفاعات زاگرس مرکزی و همین طور دامنه های جنوبی البرز هم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: در روز جمعه ۳ اردیبهشت به دلیل شمالی شدن جریان در دریای خزر و حاکم شدن هوای سرد در استان های ساحلی خزر و قسمت های شمالی آذربایجان شرقی و غربی کاهش دما را داریم که ۷ تا ۱۴ درجه سانتیگراد هوا در این مناطق کاهش می یابد و دریای خزر از اواخر وقت امشب و طی روز جمعه مواج است.

وی ادامه داد: همین طور در بعضی ساعات بخش های شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان  طی یکی دور روز آینده مواج پیش بینی می شود.

گودرزی اظهار کرد: آسمان تهران امروز کمی ابری و گاهی وزش باد را داریم. برای فردا شب در ارتفاعات استان احتمال بارش های پراکنده وجود دارد. ۲۳ درجه سانتیگراد حداکثر دمای امروز تهران بود.

برچسب‌ها:

نظر شما